Ga naar de inhoud
  • 020-2807802
  • Ons team
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Downloads
  • Inloggen
  • 020-2807802
  • Ons team
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Downloads
  • Inloggen
  • Producten

    Rapportages

    Realtime inzicht in alle cijfers en statussen

    Projectmanagement

    Grip op lopende projecten en budgetten

    Facturatie

    Factureer tot 85% sneller

    Sales

    Jouw hele sales pipeline in één overzicht

    HRM

    Stel je medewerkers centraal

    Marketing

    Analytics & automation op één plek

    Koppelingen

    Koppel Effytool aan je meestgebruikte tools

    Alle tools

    Bekijk een overzicht van alle tools die Effytool biedt

  • Advies
  • Voor wie

    Woningmakelaardij

    Van leads naar deals

    Hypotheken en verzekeringen

    Van aanvraag tot afhandeling

    Mediabedrijven

    Van idee naar impact, zonder chaos

    Franchise- en ketenorganisaties

    Van hoofdkantoor tot vestiging: alles op één lijn

    Bedrijfsonroerend goed

    Effectief beheer van vastgoed

    Automotive

    Van lead tot mobiliteitsoplossing

    Zakelijke dienstverlening

    Van vertrouwen naar structuur

    Jouw branche...

    Voor wie grip wil op processen, samenwerking en uitvoering

  • Klantcases
  • Tarieven
  • Contact

    Contact

    Voor vragen, opmerkingen of een kop koffie

    Veelgestelde vragen

    Vind direct jouw antwoord

    Over ons

    Maak kennis met Effytool

    Ons team

    Al onze knappe koppen op een rij

Gratis demo
  • 020-2807802
  • info@effytool.nl
  • Producten
    • – Rapportages
    • – Projectmanagement
    • – Facturatie
    • – Sales
    • – HRM
    • – Marketing
    • – Koppelingen
    • – Alle tools
  • Advies
  • Klantcases
  • Tarieven
  • Over ons
  • Contact
  • Meer
    • – Nieuws
    • – Downloads
    • – Ons team
    • – Vacatures
    • – Login
  • Producten
    • – Rapportages
    • – Projectmanagement
    • – Facturatie
    • – Sales
    • – HRM
    • – Marketing
    • – Koppelingen
    • – Alle tools
  • Advies
  • Klantcases
  • Tarieven
  • Over ons
  • Contact
  • Meer
    • – Nieuws
    • – Downloads
    • – Ons team
    • – Vacatures
    • – Login
Demo
Klantcase

Elke werkdag begint met Effytool

vb&t

Makelaarskantoor vb&t wilde zijn dienstverlening naar een hoger plan tillen: automatisering moest medewerkers meer tijd geven om aan de klant te spenderen. Tegelijk met een nieuw CRM-systeem werd daarvoor ook het dashboard van Effytool geïmplementeerd.

‘Het is het eerste wat we hier ’s ochtends zien; Effytool heeft onze hele manier van werken positief beïnvloed.’

Interview met Patricia Goudswaard, Directeur vb&t

vb&t pand eindhoven
Foto: Epsilon Studios

De uitdaging

  • Tijdrovende administratie
  • Gebrek aan synergie
  • Beperkte interne betrokkenheid

vb&t wilde zijn mensen vrijer maken om klanttevredenheid hoog in het vaandel te stellen. Administratieve zaken, zoals het maken van brochures, opslaan van beeldmateriaal en monitoren van leads, kostten veel tijd. Bovendien was er sprake van onvoldoende synergie tussen de twee bedrijfstakken nieuwbouw en bestaande bouw: ‘We willen graag dat iedereen op de hoogte is van elkaars werk.

Hoe bereik je dat? Ons nieuwe CRM-systeem kan worden gekoppeld met andere systemen, waardoor we tegemoet komen aan de wensen van onze klanten, en het zorgt voor een stuk efficiency. Maar het ontbrak nog aan synergie. Daarom kozen we bovendien voor een flexibele bedrijfsoplossing met een open karakter: met Effytool kunnen we verder automatiseren en de interne betrokkenheid vergroten.’

De oplossing

  • Dashboard als centrale werkplek en communicatiemiddel
  • Automatisering van leads, facturatie en klantcommunicatie
  • Meer betrokkenheid en focus op klantbeleving door duidelijke processen

‘De implementatie van Effytool kan alleen maar slagen als je er dedicated mee bezig bent: het inrichten van het dashboard voelde als een teamopdracht. De mensen van Effytool werden onderdeel van ons bedrijf. Het heeft ongeveer 1,5 jaar geduurd voordat we met deze tools aan de slag gingen. vb&t ging op dat moment door een fase met veel veranderingen, die best wat weerstand opriep, maar nu ziet iedereen de voordelen van deze nieuwe manier van werken.

We kunnen alles sneller en efficiënter oppakken, omdat er duidelijkheid en overzicht is. Van sommige collega’s hebben we afscheid genomen en anderen kregen een interessantere baan: zo spreken we bijvoorbeeld niet meer van binnendienst, maar van hospitality medewerkers, omdat we dankzij de automatisering een kleiner team hebben dat zich minder met administratie bezig hoeft te houden.’

Het team van vb&t start elke werkdag met Effytool: het scherm opent meteen bij het opstarten van de laptop. Effy toont mededelingen vanuit de directie, maar er worden ook social media posts gedeeld, bijvoorbeeld om te laten zien wat extern is uitgezet via marketing. Zo is er meer binding onderling. ‘Via het dashboard kom je te weten waar je collega’s aan werken. Die betrokkenheid is een mooie bijkomstigheid.’

Nu er meer geautomatiseerd is, zoals het versturen van een felicitatie aan een klant die zijn huis heeft verkocht, kunnen medewerkers meer tijd besteden aan hun klanten. De directie kan met de inzichten uit het dashboard beter sturen op management en bespaart verder tijd door het gebruik van modules: ‘Het meest blij ben ik met de tools voor facturatie en leads. We werken met veel leveranciers, zoals bouwkundigen, tijdelijke opslag en verhuisservice, en het monitoren van leads was erg tijdrovend.

Dankzij de nieuwe tools kan ik zien hoeveel leads worden doorgezet en hoe een lead is opgepakt door de leverancier. Ook de facturatietool bespaart ons veel tijd: er is steeds inzichtelijk welke diensten het meest verkocht worden, welke pakketten populair zijn en we kunnen leads verlonen.’

vb&t noemt samenwerken met het team van Effytool inspirerend: ‘Je bent continu samen op zoek naar mogelijkheden om je bedrijf verder vooruit te helpen. Ik ben onder de indruk van deze werkwijze en hun enthousiasme is aanstekelijk!’

Resultaten

  • Meer tijd voor de klant
  • Minder mensen in dienst, boeiendere functies
  • Betrokkenheid tussen de teams nieuwbouw en bestaande bouw
  • Tijdsbesparing bij facturatie en het verwerken van leads
Contact

Samen aan de slag

Effytool is meer dan software: we zijn jouw partner in slimmer werken. Wij zorgen dat je processen soepel verlopen, zodat jij je kunt richten op het bouwen van relaties en resultaten.

Heb je behoefte aan een frisse blik van buitenaf? Vul het formulier in en we plannen snel een afspraak.

Groet, Gerard de Gier

"*" geeft vereiste velden aan

Je naam*
Privacybeleid*
Nieuwsbrief
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Type conversie

Domeinen

  • Rapportages
  • Facturatie
  • Projectmanagement
  • Sales
  • HRM
  • Marketing

Alle producten

  • Nieuwste releases
  • Koppelingen
  • Alle producten en diensten

Advies

  • 1-1 sparsessie
  • Directiesessies
  • Demo inplannen
  • Downloads
  • Nieuwsbrief

Branches

  • Alle branches
  • Woningmakelaardij
  • B.O.G.
  • Hypotheken en verzekeringen
  • Automotive

Over Effytool

  • Over ons
  • Ons team
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Contact
Volg Effytool
Facebook Linkedin Youtube

Contact

  • 020-2807802
  • info@effytool.nl
  • Klaprozenweg 75D1
    unit 5a (3e etage)
    1033 NN Amsterdam Noord
  • Kvk nr: 68190425
  • Btw nr: 857338298B01
effytool-logo
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
© Effytool 2025
Effytool
Beheer je voorkeuren

We gebruiken technologieën zoals cookies om jouw ervaring op onze website te optimaliseren. Met jouw toestemming kunnen we gegevens zoals surfgedrag en unieke ID’s verwerken, zodat we je nog beter van dienst kunnen zijn. Wil je geen toestemming geven of je toestemming later intrekken? Dan kan het zijn dat sommige functies niet helemaal naar wens werken.

Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is essentieel voor het legitieme doel om een specifieke dienst te leveren waar jij als gebruiker expliciet om hebt gevraagd, of om uitsluitend de transmissie van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk mogelijk te maken.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang wordt uitsluitend gebruikt voor anonieme statistieken. Zonder juridische verplichtingen, vrijwillige medewerking van je internetprovider of aanvullende gegevens van derden, kan informatie die hiervoor wordt opgeslagen meestal niet worden gebruikt om je persoonlijk te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen te maken voor het tonen van gerichte advertenties, of om je op deze website of over meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}