Achteraf gezien was de omvangrijke facturatietool misschien niet het meest logische onderdeel om het eerst aan te pakken, omdat het langer duurt voordat medewerkers resultaat zien. Neem dan de opdracht tot dienstverlening, die voortaan digitaal wordt verwerkt: ‘Onze makelaars kunnen deze vernieuwing meteen toepassen: de iPad gaat mee naar de klant, die ter plekke het formulier kan ondertekenen. Met dit soort quick wins steeg het aanzien van Effytool intern natuurlijk direct.’ Een van de grootste obstakels bij procesoptimalisatie was het gebrek aan ownership: medewerkers die niet op deze verandering zaten te wachten, trokken ook niks naar zich toe. ‘Toen zijn we naar persoonlijkheden gaan kijken en hebben we tegen mensen gezegd: jij bent hier vast goed in.’ Perton benadrukt het belang van ‘Effytool-ambassadeurs’: ‘Effytool bouwt iets, maar je moet de implementatie intern begeleiden. Uiteindelijk bespaart het systeem je een hoop tijd, mits je er als ondernemer eerst in investeert. Daarom heb ik zelf veel tijd gestoken in het creëren van draagvlak.’