
De grootste financiële blinde vlek bij organisaties
Waarom focus op cijfers soms belangrijker is dan meer klanten zoeken. Zonder realtime inzicht mis je maandelijks misschien wel duizenden euro’s.
Beumer Makelaars is een vooruitstrevende makelaarsorganisatie in de regio Utrecht. Beumer is online en offline op veel plekken zichtbaar, en met bijvoorbeeld nieuwe branding, zijn zij innovatief op marketing gebied. Twee marketeers zijn dagelijks bezig met het verbeteren van de innovatieve website, van het uitbreiden van de databasemarketing tot het aansluiten van externe leadgeneratoren. Tot op heden hielden ze de resultaten van al deze inspanningen bij in Excel-sheets. Sinds de introductie van Effytool (Analytics) is hier verandering in gekomen. In dit interview met de gedreven Algemeen Directeur Erik Bosman leren we alles over hoe het makelaarskantoor elke dag een beetje beter wordt, en hoe de reis met Effytool verloopt.
Als Algemeen Directeur stelt Erik werkplezier centraal. Al breidt het makelaarskantoor snel uit, de gezellige sfeer en aandacht voor de mens blijft. Want “hoe meer plezier je in je werk hebt, hoe beter je samen doelen kan behalen”, aldus Erik. Met zes vestigingen verspreid door de provincie Utrecht is interne verbinding en goede communicatie belangrijk. Door Effytool te gebruiken weet iedereen wat er speelt binnen de organisatie. Daarnaast kunnen leads gemakkelijk naar elkaar worden doorverwezen waardoor de klant snel door de juiste collega wordt geholpen én bereik je de optimale synergie tussen afdelingen. Voorheen was het binnen meerdere vestigingen een wirwar van e-mails, Excel-sheets en gemiste kansen. Maar sinds Effytool zijn intrede heeft gedaan, is alles anders.
Door de data die ze verzamelen van e-mailmarketing tot websiteverkeer, kan Beumer Makelaars nu gerichte conclusies trekken en strategieën optimaliseren. Alle klanten die uit verschillende marketingkanalen komen sinds een aantal maanden centraal binnen in Effytool. “Het is niet langer gissen naar welke marketingactie of campagne wel of niet werkt, maar we kunnen nu gericht sturen op harde data”, aldus Erik.
Intern is Effytool niet alleen een tool voor communicatie, maar ook voor het meten van prestaties. Vanuit onze website vraagt iemand advies over de verkoop van zijn woning. Wat is de leadbron, wie pakt deze lead intern op, wat zijn de vervolgstappen die worden gezet en wat is het uiteindelijke resultaat? Met Effytool is dit allemaal meetbaar geworden. Niet alleen prestaties worden gemeten, ook meet Effytool waar marketingbudgetten het meest effectief worden besteed om zo externe partijen naadloos aan te laten sluiten op het platform.
Maar het gaat verder dan alleen efficiëntie. Voor Erik en zijn team is Effytool een bron van plezier en innovatie. Aangezien hun reis met Effytool pas net is begonnen, werken ze nauw samen met Effytool aan het uitbouwen en optimaliseren van processen, om zo alle mogelijkheden binnen deze nieuwe softwareoplossing optimaal te benutten. Niet alleen geeft het Effy-platform inzicht, maar ook de mogelijkheid om te groeien en te innoveren in een steeds veranderende markt.
Belangrijk om te vermelden, zijn de directiesessies die sinds 1 januari 2024 zijn opgestart. Erik vertelt: “Gerard heeft jarenlange ervaring in het aansturen van grote bedrijven. Hij heeft daarin een coachende rol. Hij begeleidt mij in manieren om medewerkers aan te sturen en dat is heel fijn, omdat je anders zelf het wiel gaat uitvinden.
Met Effytool aan hun zijde is Beumer klaar voor de toekomst. Het stelt hen in staat om hun klanten beter van dienst te zijn, hun processen te optimaliseren en bovenal, om met plezier te blijven werken aan een gemeenschappelijk doel: samen groeien.
Waarom focus op cijfers soms belangrijker is dan meer klanten zoeken. Zonder realtime inzicht mis je maandelijks misschien wel duizenden euro’s.
Het verhaal van oprichters Gerard en Rombout: Hoe het allemaal begon? We zagen hoe bedrijven vaak functioneren als losse eilandjes, terwijl ze juist één geheel zouden moeten vormen. Ons doel was om die eilandjes te verbinden, bruggen te bouwen en uiteindelijk één sterke basis neer te zetten.
Samenwerking tussen vestigingen gaat vaak stroef, zeker na een overname of bij samenwerking tussen provincies. Communicatie hapert, processen verschillen, en teams werken langs elkaar heen. Dit vertraagt en frustreert. In deze blog lees je hoe je dit doorbreekt en zorgt dat vestigingen écht samenwerken en samen resultaten behalen.
We gebruiken technologieën zoals cookies om jouw ervaring op onze website te optimaliseren. Met jouw toestemming kunnen we gegevens zoals surfgedrag en unieke ID’s verwerken, zodat we je nog beter van dienst kunnen zijn. Wil je geen toestemming geven of je toestemming later intrekken? Dan kan het zijn dat sommige functies niet helemaal naar wens werken.