Ga naar de inhoud
  • 020-2807802
  • Ons team
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Downloads
  • Inloggen
  • 020-2807802
  • Ons team
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Downloads
  • Inloggen
  • Producten

    Rapportages

    Realtime inzicht in alle cijfers en statussen

    Projectmanagement

    Grip op lopende projecten en budgetten

    Facturatie

    Factureer tot 85% sneller

    Sales

    Jouw hele sales pipeline in één overzicht

    HRM

    Stel je medewerkers centraal

    Marketing

    Analytics & automation op één plek

    Koppelingen

    Koppel Effytool aan je meestgebruikte tools

    Alle tools

    Bekijk een overzicht van alle tools die Effytool biedt

  • Advies
  • Voor wie

    Woningmakelaardij

    Van leads naar deals

    Hypotheken en verzekeringen

    Van aanvraag tot afhandeling

    Mediabedrijven

    Van idee naar impact, zonder chaos

    Franchise- en ketenorganisaties

    Van hoofdkantoor tot vestiging: alles op één lijn

    Bedrijfsonroerend goed

    Effectief beheer van vastgoed

    Automotive

    Van lead tot mobiliteitsoplossing

    Zakelijke dienstverlening

    Van vertrouwen naar structuur

    Jouw branche...

    Voor wie grip wil op processen, samenwerking en uitvoering

  • Klantcases
  • Tarieven
  • Contact

    Contact

    Voor vragen, opmerkingen of een kop koffie

    Veelgestelde vragen

    Vind direct jouw antwoord

    Over ons

    Maak kennis met Effytool

    Ons team

    Al onze knappe koppen op een rij

Plan een demo
  • 020-2807802
  • info@effytool.nl
  • Producten
    • – Rapportages
    • – Projectmanagement
    • – Facturatie
    • – Sales
    • – HRM
    • – Marketing
    • – Koppelingen
    • – Alle tools
  • Advies
  • Klantcases
  • Tarieven
  • Over ons
  • Contact
  • Meer
    • – Nieuws
    • – Downloads
    • – Ons team
    • – Vacatures
    • – Login
  • Producten
    • – Rapportages
    • – Projectmanagement
    • – Facturatie
    • – Sales
    • – HRM
    • – Marketing
    • – Koppelingen
    • – Alle tools
  • Advies
  • Klantcases
  • Tarieven
  • Over ons
  • Contact
  • Meer
    • – Nieuws
    • – Downloads
    • – Ons team
    • – Vacatures
    • – Login
Demo
Klantcase

Alles gekoppeld door Effytool

Santvoort Makelaars

De makelaars en taxateurs van Van Santvoort hebben net de implementatie van Effytool achter de rug. Die verliep snel en de gevolgen waren meteen duidelijk: tijdsbesparing op alle fronten, meer inzicht in gegevens en een verbeterde samenwerking tussen de bedrijfsonderdelen Van Santvoort Makelaars, Lemon Suites (verhuur en beheer) en Intersant (hypotheken).

‘‘We wilden meer uit onze leads halen en ze beter monitoren. Door Effytool hebben we nu overzicht en meer structuur. En het hele facturatieproces ging op de schop, wat medewerkers ruimte geeft voor andere taken. We zijn nog aan het pionieren, maar gaan hier graag mee verder en ontdekken nog elke dag nieuwe mogelijkheden!”

Geert Ansems van Santvoort
Geert Ansems, Register Makelaar Taxateur bij Santvoort Makelaars

De uitdaging

  • Professioneler doorverwijzen
  • Efficiënter factureren
  • Bedrijfsonderdelen samenbrengen

Op zich verliepen de administratieve processen niet slecht bij Van Santvoort, maar het bedrijf wilde een professionaliseringsslag maken. ‘Van een lead die via Whatsapp werd doorgestuurd en een koopakte waarmee via e-mail de factuur werd geagendeerd wilden we overstappen naar een snel, efficiënt en gemakkelijk systeem’, vertelt Ansems. ‘En we zagen de toegevoegde waarde van een platform om collega’s met elkaar te verbinden.

Als je allemaal op kantoor bent krijg je vanzelf mee wie er verhuisd is of een baby krijgt. In coronatijd is dat een stuk lastiger. Onze makelaars spreken elkaar veel, maar met de collega’s van de verhuur- en beheertak is er soms minder contact. En we groeien als bedrijf, dus het is belangrijk dat we elkaar allemaal kennen en weten te vinden.’

De oplossing

  • Nieuws en info op het dashboard
  • Facturatie per bedrijfsonderdeel, koppeling met Exact
  • Leads monitoren met Effytool

Om de collega’s voor te bereiden op het werken met Effytool maakte het implementatieteam een rondje langs alle kantoren. ‘Het is bij zo’n verandering belangrijk dat je iedereen goed informeert’, aldus Ansems, ‘wij hebben mensen bijvoorbeeld een paar dagen laten testdraaien en vragen laten stellen in een online bijeenkomst. We zien dat collega’s enthousiast zijn en veel zin hebben om hiermee aan de slag te gaan.’

Door te factureren en leads te monitoren in Effytool bespaart Van Santvoort niet alleen een hoop tijd, maar krijgt de verantwoordelijke collega ook de kans om meer controllertaken op zich te nemen. ‘Er gaat minder tijd zitten in het factureren, waardoor we meer met onze data kunnen doen. We hebben het facturatieproces verspreid over de kantoren: elk bedrijfsonderdeel factureert nu zelf. Het boeken verloopt makkelijker, we voorkomen onnodig e-mailverkeer, gaan uit van een kleinere foutmarge en hebben meer tijd voor monitoring.

Effytool geeft ons meer inzicht: wat zit er in de pijplijn, welke medewerker doet wat en welke kosten zijn gemaakt? Is er ergens teveel gefactureerd, gedeclareerd of weggegeven? Ook als medewerker kun je zelf zien aan welke klant je bijvoorbeeld korting hebt gegeven. We hebben nu veel meer gedetailleerde informatie.’

Een mooi effect van het dashboard is de samenwerking tussen bedrijfsonderdelen. ‘Wie zijn we als club, wat gebeurt er allemaal in ons bedrijf? Je wilt dat je mensen op de hoogte zijn. We plaatsen actief interne nieuwsberichten en zien dat het dashboard collega’s bijeenbrengt. Je komt er nu snel achter waar iemand zit in het bedrijf en wat zijn rol precies inhoudt. Eigenlijk is ‘koppelen’ de kortste samenvatting van wat Effytool doet: we koppelen dankzij hun systeem niet alleen een hoop programma’s en processen, maar ook onze mensen aan elkaar.’

Voor de komende tijd staat er nog genoeg op de planning: Van Santvoort heeft hoge verwachtingen van de leadmodule, het management gaat de rapportagetool gebruiken en er wordt nog gewerkt aan nieuwe koppelingen. ‘We ontdekken nu steeds nieuwe opties’, vertelt Ansems, ‘van het samenstellen van een te koop bordenlijst tot het aanmaken van documenten. Voorlopig is er dus nog een hoop om ons in te verdiepen.’

De samenwerking met het team van Effytool verloopt naar volle tevredenheid. ‘De adviseurs zijn erg betrokken, gepassioneerd, goed bereikbaar en reageren snel. Het hele traject verloopt snel, omdat zaken over en weer direct worden opgepakt. We hebben een implementatie gerealiseerd die medewerkers echt enthousiast maakte voor deze nieuwe manier van werken. De samenwerking met Effytool is simpelweg fantastisch.’

Resultaten

  • Meer doen met beschikbare data
  • Overzicht en structuur in administratieve processen
  • Meer synergie tussen bedrijfsonderdelen
  • Goede managementinformatie
Contact

Samen aan de slag

Effytool is meer dan software: we zijn jouw partner in slimmer werken. Wij zorgen dat je processen soepel verlopen, zodat jij je kunt richten op het bouwen van relaties en resultaten.

Heb je behoefte aan een frisse blik van buitenaf? Vul het formulier in en we plannen snel een afspraak.

Groet, Gerard de Gier

"*" geeft vereiste velden aan

Je naam*
Privacybeleid*
Nieuwsbrief
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Type conversie

Domeinen

  • Rapportages
  • Facturatie
  • Projectmanagement
  • Sales
  • HRM
  • Marketing

Alle producten

  • Nieuwste releases
  • Koppelingen
  • Alle producten en diensten

Advies

  • 1-1 sparsessie
  • Directiesessies
  • Demo inplannen
  • Downloads
  • Nieuwsbrief

Branches

  • Alle branches
  • Woningmakelaardij
  • B.O.G.
  • Hypotheken en verzekeringen
  • Automotive

Over Effytool

  • Over ons
  • Ons team
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Contact
Volg Effytool
Facebook Linkedin Youtube

Contact

  • 020-2807802
  • info@effytool.nl
  • Klaprozenweg 75D1
    unit 5a (3e etage)
    1033 NN Amsterdam Noord
  • Kvk nr: 68190425
  • Btw nr: 857338298B01
effytool-logo
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
© Effytool 2025
Effytool
Beheer je voorkeuren

We gebruiken technologieën zoals cookies om jouw ervaring op onze website te optimaliseren. Met jouw toestemming kunnen we gegevens zoals surfgedrag en unieke ID’s verwerken, zodat we je nog beter van dienst kunnen zijn. Wil je geen toestemming geven of je toestemming later intrekken? Dan kan het zijn dat sommige functies niet helemaal naar wens werken.

Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is essentieel voor het legitieme doel om een specifieke dienst te leveren waar jij als gebruiker expliciet om hebt gevraagd, of om uitsluitend de transmissie van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk mogelijk te maken.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang wordt uitsluitend gebruikt voor anonieme statistieken. Zonder juridische verplichtingen, vrijwillige medewerking van je internetprovider of aanvullende gegevens van derden, kan informatie die hiervoor wordt opgeslagen meestal niet worden gebruikt om je persoonlijk te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen te maken voor het tonen van gerichte advertenties, of om je op deze website of over meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}