Ga naar de inhoud
  • 020-2807802
  • Ons team
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Downloads
  • Inloggen
  • 020-2807802
  • Ons team
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Downloads
  • Inloggen
  • Producten

    Rapportages

    Realtime inzicht in alle cijfers en statussen

    Projectmanagement

    Grip op lopende projecten en budgetten

    Facturatie

    Factureer tot 85% sneller

    Sales

    Jouw hele sales pipeline in één overzicht

    HRM

    Stel je medewerkers centraal

    Marketing

    Analytics & automation op één plek

    Koppelingen

    Koppel Effytool aan je meestgebruikte tools

    Alle tools

    Bekijk een overzicht van alle tools die Effytool biedt

  • Advies
  • Voor wie

    Woningmakelaardij

    Van leads naar deals

    Hypotheken en verzekeringen

    Van aanvraag tot afhandeling

    Mediabedrijven

    Van idee naar impact, zonder chaos

    Franchise- en ketenorganisaties

    Van hoofdkantoor tot vestiging: alles op één lijn

    Bedrijfsonroerend goed

    Effectief beheer van vastgoed

    Automotive

    Van lead tot mobiliteitsoplossing

    Zakelijke dienstverlening

    Van vertrouwen naar structuur

    Jouw branche...

    Voor wie grip wil op processen, samenwerking en uitvoering

  • Klantcases
  • Tarieven
  • Contact

    Contact

    Voor vragen, opmerkingen of een kop koffie

    Veelgestelde vragen

    Vind direct jouw antwoord

    Over ons

    Maak kennis met Effytool

    Ons team

    Al onze knappe koppen op een rij

Gratis demo
  • 020-2807802
  • info@effytool.nl
  • Producten
    • – Rapportages
    • – Projectmanagement
    • – Facturatie
    • – Sales
    • – HRM
    • – Marketing
    • – Koppelingen
    • – Alle tools
  • Advies
  • Klantcases
  • Tarieven
  • Over ons
  • Contact
  • Meer
    • – Nieuws
    • – Downloads
    • – Ons team
    • – Vacatures
    • – Login
  • Producten
    • – Rapportages
    • – Projectmanagement
    • – Facturatie
    • – Sales
    • – HRM
    • – Marketing
    • – Koppelingen
    • – Alle tools
  • Advies
  • Klantcases
  • Tarieven
  • Over ons
  • Contact
  • Meer
    • – Nieuws
    • – Downloads
    • – Ons team
    • – Vacatures
    • – Login
Demo

Home » Tools » Digitaal ondertekenen

Digitaal ondertekenen

Effytool digitale ondertekening: Eenvoudig, Veilig en Efficiënt

Elektronisch tekenen is veel meer dan alleen het zetten van een digitale krabbel. Stuur documenten moeiteloos digitale ondertekeningen uit en behoud realtime inzicht in de voortgang en status van elke ondertekenaar. Dankzij Signhost zijn alle handtekeningen rechtsgeldig door verschillende validatieniveaus.

Bij elke digitale handtekening wordt een onafhankelijk tijdstempel geplaatst en je ontvangt een transactiebon bij ieder getekend document via onze koppeling met Signhost. 

Effytool maakt digitaal ondertekenen simpel en kostenefficiënt. Ontdek vandaag nog hoe onze oplossing jouw bedrijfsprocessen kan optimaliseren!

  • Vrijblijvend contact

De volgende functionaliteiten zijn inbegrepen

  • Juridisch
  • Management

Rechtsgeldige handtekeningen in transactiebewijs

Maak gebruik van juridisch rechtsgeldige digitale handtekeningen voor maximale zekerheid. Door te ondertekenen met IDIN, krijgt de handtekening juridische rechtsgeldigheid. De rechtsgeldigheid van elke handtekening wordt vastgelegd in het bijgevoegde transactiebewijs. 

Handmatig herinneren versturen

Naast het automatisch verzenden van herinneringen, biedt ons systeem de mogelijkheid om elke ondertekenaar individueel een handmatige herinnering te zenden, waarbij de uitnodiging inclusief ondertekenlink opnieuw wordt verstuurd naar de betreffende partij.

Automatische herinneringen versturen

Maximaliseer de respons op digitale ondertekeningen met de functie ‘Automatische herinneringen’. Bepaal per ondertekening of je gebruik wil maken van de functie om automatisch herinneringen te versturen en bepaal hoe frequent deze worden verzonden. Dit zorgt voor betere opvolging en ononderbroken ondertekenproces.

Visuele bevestiging

Bepaal zelf de plaats van de handtekeningen in het document met handtekening codes. Aanvullend kan het document worden aangevuld met parafen. 

Optie voor paraaf op document

Zou u de optie willen hebben om een functie voor een paraaf toe te voegen bij het digitaal ondertekenen van documenten? Bij het aanmaken van de ondertekening kan er een vinkje worden gezet om het document te voorzien van parafen. Parafen, in de vorm van verkleinde handtekeningen, worden dan rechtsonder op de pagina geplaatst.

Functionaliteiten van Signhost uitgebreid met eigen functionaliteiten

Door de integratie met Effytool zijn uitgebreide instellingen beschikbaar per ondertekening. Zo kunnen er extra ontvangers worden toegevoegd van het getekende document, maar ook meldingen wanneer de ondertekening is aangemaakt.

Verstuur e-mails opeenvolgend

De functie ‘Opeenvolgend versturen van ondertekenlinks’ maakt het mogelijk om het ondertekenproces in fases te beheren door de link voor digitale ondertekening pas te versturen naar de volgende ondertekenaar nadat de huidige ondertekenaar zijn handtekening heeft gezet. Dit sequentiële proces waarborgt een gestructureerde en gecontroleerde afhandeling van documenten.

Universeel toegankelijk en toch afgeschermd

Onze tool is ontworpen voor gebruik door alle disciplines over verschillende afdelingen en vestigingen, ongeacht de rol of het type document. Zelfs gevoelige documenten zoals arbeidsovereenkomsten kunnen veilig worden verzonden en alleen toegankelijk worden gemaakt voor de HR-afdeling.

Startpagina widget recent ondertekende documenten

Deze widget op de startpagina biedt direct inzicht in de meest recent ondertekende documenten. Hierdoor kunnen ondertekeningen effectief worden opgevolgd en is er nog meer data snel toegankelijk vanaf één centrale plek op het dashboard. 

Statusvoortgang per ondertekenaar

Volg moeiteloos de status van documenten met onze live statusvoortgang per ondertekenaar. Zie direct of iemand de uitnodiging heeft geopend, of het document is geopend en of er is ondertekend. 

Betrokkenen automatisch informeren

Informeer eenvoudig relevante afdelingen, de verstuurder of andere extra ontvangers automatisch op het moment dat documenten worden verzonden en/of succesvol ondertekend. Houd iedereen moeiteloos op de hoogte en versnel het ondertekeningsproces.

Personalisatie uitnodigingsmails

Voeg moeiteloos een extra boodschap toe aan uw ondertekenlink-mails. Kies uit vooraf ingestelde templates om consistente communicatie te waarborgen voor verschillende documenttypes.

Beheer eenvoudig wie toegang heeft tot welke documenten

Via de rechtenstructuur in Effytool kan er per medewerker worden ingesteld tot welke ondertekeningen toegang hebben en/of kunnen aanmaken, zonder de noodzaak van meerdere accounts in andere tools.

Geen onnodige kosten voor extra accounts

Vergeet het gedoe van meerdere accounts en wachtwoorden. Met Effytool is er geen aparte inlog nodig voor ondertekenen.nl. Dit bespaart kosten en maakt het proces eenvoudiger en sneller.

Sterke verificatie om de veiligheid en rechtsgeldigheid te waarborgen

Onze tool biedt meerdere lagen van verificatie om ervoor te zorgen dat elke ondertekening authentiek en betrouwbaar is. Maak gebruik van krachtige opties voor identiteitsverificatie, zoals SMS en iDIN.

Onderteken op afstand of bij jou op kantoor

Gebruik ondertekenlinks om ondertekenaars op afstand zelf te laten ondertekenen, of ontvang zelf de link om direct op locatie te ondertekenen.

Eenvoudige integratie met Effytool projecten

Creëer direct ondertekenverzoeken vanuit een Effytool-project. Met slechts één druk op de knop staan de documenten klaar voor digitale ondertekening en is de voortgang realtime te volgen via de ondertekening en via het project.

Proactief beheer met 'Bijna verlopen ondertekeningen'

Verlies ondertekeningen niet uit het oog, dankzij onze handige widget die bijna verlopen ondertekeningen toont op de startpagina. Elk document met een naderende vervaldatum wordt duidelijk weergegeven, zodat hier actie op kan worden ondernomen om het document alsnog te laten ondertekenen.

Bijlage en extra te ondertekenen documenten

Voeg eenvoudig extra bijlagen toe aan ondertekenverzoeken. Bijlagen die ook ondertekend dienen te worden of aparte bijlagen die geen handtekening nodig hebben kunnen worden toegevoegd aan de ondertekening. 

Inzichtelijke rapportages

Met onze rapportagetool krijgt u realtime inzicht in het gebruik en de effectiviteit van het digitaal ondertekenen binnen uw organisatie.

Medewerker of relatiegegevens ophalen

Voorkom onnodige handelingen met het ophalen van ondertekenaars uit Effytool: selecteer eenvoudig relaties of medewerkers en vul automatisch naam, e-mail en telefoonnummer in, zonder handmatige invoer.

Bekijk ook de volgende modulen

Loading...

Probeer Effytool uit

Effytool wil organisaties helpen digitaliseren, innoveren en verbeteren. Ons team van vakmensen levert een combinatie van technologie en advies.

Demo aanvragen
Vrijblijvend contact

Probeer Effytool uit

Effytool wil organisaties helpen digitaliseren, innoveren en verbeteren. Ons team van vakmensen levert een combinatie van technologie en advies.
Demo aanvragen
Vrijblijvend contact

Domeinen

  • Rapportages
  • Facturatie
  • Projectmanagement
  • Sales
  • HRM
  • Marketing

Alle producten

  • Nieuwste releases
  • Koppelingen
  • Alle producten en diensten

Advies

  • 1-1 sparsessie
  • Directiesessies
  • Demo inplannen
  • Downloads
  • Nieuwsbrief

Branches

  • Alle branches
  • Woningmakelaardij
  • B.O.G.
  • Hypotheken en verzekeringen
  • Automotive

Over Effytool

  • Over ons
  • Ons team
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Contact
Volg Effytool
Facebook Linkedin Youtube

Contact

  • 020-2807802
  • info@effytool.nl
  • Klaprozenweg 75D1
    unit 5a (3e etage)
    1033 NN Amsterdam Noord
  • Kvk nr: 68190425
  • Btw nr: 857338298B01
effytool-logo
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
© Effytool 2025
Effytool
Beheer je voorkeuren

We gebruiken technologieën zoals cookies om jouw ervaring op onze website te optimaliseren. Met jouw toestemming kunnen we gegevens zoals surfgedrag en unieke ID’s verwerken, zodat we je nog beter van dienst kunnen zijn. Wil je geen toestemming geven of je toestemming later intrekken? Dan kan het zijn dat sommige functies niet helemaal naar wens werken.

Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is essentieel voor het legitieme doel om een specifieke dienst te leveren waar jij als gebruiker expliciet om hebt gevraagd, of om uitsluitend de transmissie van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk mogelijk te maken.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang wordt uitsluitend gebruikt voor anonieme statistieken. Zonder juridische verplichtingen, vrijwillige medewerking van je internetprovider of aanvullende gegevens van derden, kan informatie die hiervoor wordt opgeslagen meestal niet worden gebruikt om je persoonlijk te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen te maken voor het tonen van gerichte advertenties, of om je op deze website of over meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}