Met verschillende pijlers onder de Hans Janssen-paraplu, waaronder Hans Janssen Makelaars, Hans Janssen Zakelijk, LIV Wooncoach en LIV Hypotheken & Verzekeringen was de behoefte aan goede communicatie groot. Jan Timmermans vertelt ons in dit interview hoe Effytool heeft geholpen om het bedrijf ook achter de schermen strak in te richten.
Al drie jaar maken ze gebruik van verschillende modules van Effytool, waaronder nieuws, lead & cross-selling, facturatie en declaratie. Timmermans vertelt dat Hans Janssen vier jaar geleden nog vanuit een gezamenlijk Google Document werkte, waar men nog erg zoekende was in hoe leads naar elkaar toe konden gespeeld. Inmiddels werkt het team toe naar strategisch ingerichte en geautomatiseerde leadopvolging. Zo blijft elke relatie met Hans Janssen verbonden en verliezen ze geen klanten meer uit het oog.
“Effytool is bindmiddel” zegt Timmermans. Naast dat we efficiënter kunnen werken, is er ook juist weer ruimte ontstaan voor verbinding. Nu weten we weer wat er speelt. We werken vanuit verschillende vestigingen, met Effytool als hulpmiddel kunnen we elkaar makkelijker de bal toespelen en zijn beter op de hoogte. Ook Het heeft de verbindende functie van een intranet, maar biedt nog veel meer.
Júíst niet alleen het product
De reis van Hans Janssen met Effytool ging niet alleen over het implementeren van deze automatisering en andere technologische oplossingen, maar ook over het veranderen van de bedrijfscultuur en medewerkers een nieuwe mindset geven. Het begon met kleine stappen, van het vastleggen van leads tot het creëren van een gedeelde database van informatie over klanten en transacties. En afgelopen jaar kwamen daar een adviesrol voor Effytool bij, middels de directiesessies.
“De directiesessies geven energie, nieuwe ideeën, en drive om ons bij de les te houden. Het liefst zou ik ze elke week doen, want het helpt me om elke keer weer een nieuwe stap te zetten.”
Het is niet vanzelfsprekend om een team verspreid over meerdere vestigingen mee te krijgen in een online verandering. Middels de directiesessies, wordt de betrokkenheid van het hele team versterkt. Het enthousiasme van Effytool’s Gerard geeft Timmermans elke twee weken inspiratie om van good naar great te gaan.
Hoe Hans Janssen next level gaat
De recente rebranding van Hans Janssen markeerde een nieuw tijdperk. Met een frisse look, en met hulp van het stroomlijnen van de processen, groeit het bedrijf hard door. En Jan heeft nog veel meer plannen voor groei. ”Op dit moment registreren we het acquisitie traject, de vervolgstap is dat we de klant in de hele klantreis van relevante informatie blijven voorzien.” Met marketing automation kunnen ze bij Hans Janssen bijvoorbeeld zorgen dat de nieuwe frisse website ook daadwerkelijk leads oplevert.