Ga naar de inhoud
  • 020-2807802
  • Ons team
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Downloads
  • Inloggen
  • 020-2807802
  • Ons team
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Downloads
  • Inloggen
  • Producten

    Rapportages

    Realtime inzicht in alle cijfers en statussen

    Projectmanagement

    Grip op lopende projecten en budgetten

    Facturatie

    Factureer tot 85% sneller

    Sales

    Jouw hele sales pipeline in één overzicht

    HRM

    Stel je medewerkers centraal

    Marketing

    Analytics & automation op één plek

    Koppelingen

    Koppel Effytool aan je meestgebruikte tools

    Alle tools

    Bekijk een overzicht van alle tools die Effytool biedt

  • Advies
  • Voor wie

    Woningmakelaardij

    Van leads naar deals

    Hypotheken en verzekeringen

    Van aanvraag tot afhandeling

    Mediabedrijven

    Van idee naar impact, zonder chaos

    Franchise- en ketenorganisaties

    Van hoofdkantoor tot vestiging: alles op één lijn

    Bedrijfsonroerend goed

    Effectief beheer van vastgoed

    Automotive

    Van lead tot mobiliteitsoplossing

    Zakelijke dienstverlening

    Van vertrouwen naar structuur

    Jouw branche...

    Voor wie grip wil op processen, samenwerking en uitvoering

  • Klantcases
  • Tarieven
  • Contact

    Contact

    Voor vragen, opmerkingen of een kop koffie

    Veelgestelde vragen

    Vind direct jouw antwoord

    Over ons

    Maak kennis met Effytool

    Ons team

    Al onze knappe koppen op een rij

Gratis demo
  • 020-2807802
  • info@effytool.nl
  • Producten
    • – Rapportages
    • – Projectmanagement
    • – Facturatie
    • – Sales
    • – HRM
    • – Marketing
    • – Koppelingen
    • – Alle tools
  • Advies
  • Klantcases
  • Tarieven
  • Over ons
  • Contact
  • Meer
    • – Nieuws
    • – Downloads
    • – Ons team
    • – Vacatures
    • – Login
  • Producten
    • – Rapportages
    • – Projectmanagement
    • – Facturatie
    • – Sales
    • – HRM
    • – Marketing
    • – Koppelingen
    • – Alle tools
  • Advies
  • Klantcases
  • Tarieven
  • Over ons
  • Contact
  • Meer
    • – Nieuws
    • – Downloads
    • – Ons team
    • – Vacatures
    • – Login
Demo
Klantcase

Een katalysator voor betrokkenheid

Brantjes Makelaars

Brantjes Makelaars had vier jaar geleden zo’n 30 medewerkers en maakte een flinke groei door, waarop de directie wilde anticiperen met automatisering.

‘We hadden onze workflows al onder de loep genomen, maar wilden verdere stappen zetten. Inmiddels hebben we 40 medewerkers en zijn er vestigingen bijgekomen. En Effytool heeft ons veel meer gebracht dan alleen structuur!’


Interview met Frits Perton – Directeur Brantjes Makelaars

De uitdaging

  • Structuur aanbrengen in een groeiend bedrijf
  • Automatisering van processen verdiepen
  • Meer inzicht in tijdsbesteding per medewerker

’Toen we er een vestiging bij kregen, groeide de behoefte aan structuur. Voor mij was de belangrijkste vraag: wat doet iedereen eigenlijk?’. Er werd een lijst gemaakt van de meest voorkomende activiteiten van een makelaar om inzicht te krijgen in de dagbesteding van medewerkers.

Veel processen bleken verder verfijnd te kunnen worden. ‘Als je met automatisering bezig bent, komen er vanzelf meer vragen. Zo was ik benieuwd naar het aantal bezichtigingen, maar daarbij hoort ook waar je je op dat moment in het proces bevindt, welke stukken al verstuurd zijn en wat verder gedigitaliseerd kan worden. Hierbij besloten we de hulp van Effytool in te roepen.’

De oplossing

  • Medewerkers vragen om het systeem te verbeteren
  • Ownership creëren
  • Meer inzicht in tijdsbesteding per medewerker

‘Als je wilt weten hoeveel omzet een makelaar draait, ga je als leidinggevende vaak het gesprek aan over het aantal waardebepalingen. Maar hoe iemand zijn werk beleeft is persoonlijk: de ene medewerker ervaart stress van een hoeveelheid werkzaamheden die een ander fluitend in een halve week verzet.’ Nu gebruiken de leidinggevenden bij Brantjes de gegevens uit Effytool als sturingsmiddel.

‘Vestigingsleiders die voor het eerst de lange lijsten zagen die je uit dit systeem kunt halen riepen verbaasd uit: gaan we Amerikaans doen? En medewerkers voelden zich gecontroleerd, terwijl we altijd een platte organisatie met zelfredzame mensen zijn geweest. Nu ziet iedereen hoe het in de praktijk werkt: Effytool is geen middel om mee te slaan, maar om mee te coachen. In een functioneringsgesprek kunnen we voortaan zeggen: dit heeft het kantoor gedaan en dit heb jij gedaan, hoe kunnen we dat veranderen?

Het werken met Effytool vergroot je eigen bewustzijn: hoe werk ik zelf en hoe werken mijn collega’s? Dat is voor iedereen nuttig.’
Naast de focus op talentontwikkeling wordt Effytool ingezet om de werkprocessen te stroomlijnen.

‘Alle vernieuwing is lastig, dus het kost ook moeite om dit een vast onderdeel te maken van de werkdag, maar inmiddels gebruikt iedereen het dashboard. We zetten elke dag stappen. Daarbij is de praktijk leidend: hoe kunnen we bepaalde handelingen nog verder automatiseren? Moeten er meer templates komen?

Moet het proces anders worden ingericht? Medewerkers die nog niet overtuigd zijn, vraag ik om met suggesties te komen om het systeem beter te maken. Daardoor is hun betrokkenheid gegroeid: inmiddels dient geregeld iemand een verlanglijstje voor Effytool in. Gezamenlijk optrekken is ook de enige manier om dit aan te pakken; als zo’n verandering alleen een directiebesluit is, krijg je niemand mee.’

Achteraf gezien was de omvangrijke facturatietool misschien niet het meest logische onderdeel om het eerst aan te pakken, omdat het langer duurt voordat medewerkers resultaat zien. Neem dan de opdracht tot dienstverlening, die voortaan digitaal wordt verwerkt: ‘Onze makelaars kunnen deze vernieuwing meteen toepassen: de iPad gaat mee naar de klant, die ter plekke het formulier kan ondertekenen.

Met dit soort quick wins steeg het aanzien van Effytool intern natuurlijk direct.’ Een van de grootste obstakels bij procesoptimalisatie was het gebrek aan ownership: medewerkers die niet op deze verandering zaten te wachten, trokken ook niks naar zich toe. ‘Toen zijn we naar persoonlijkheden gaan kijken en hebben we tegen mensen gezegd: jij bent hier vast goed in.’ Perton benadrukt het belang van ‘Effytool-ambassadeurs’: ‘Effytool bouwt iets, maar je moet de implementatie intern begeleiden. Uiteindelijk bespaart het systeem je een hoop tijd, mits je er als ondernemer eerst in investeert. Daarom heb ik zelf veel tijd gestoken in het creëren van draagvlak.’

“Als je klanten niet centraal beheert, regeert de waan van de dag. In de praktijk was het vóór Effytool gewoon de agenda volgen en dan hopen dat er wat uitkomt. Dan mis je dus leads en kansen.”

Resultaten

  • Gestroomlijnde processen
  • Ontwikkeling van talent
  • Groter bewustzijn over manier van werken
  • Medewerkers zijn betrokken en proactief
Contact

Samen aan de slag

Effytool is meer dan software: we zijn jouw partner in slimmer werken. Wij zorgen dat je processen soepel verlopen, zodat jij je kunt richten op het bouwen van relaties en resultaten.

Heb je behoefte aan een frisse blik van buitenaf? Vul het formulier in en we plannen snel een afspraak.

Groet, Gerard de Gier

"*" geeft vereiste velden aan

Je naam*
Privacybeleid*
Nieuwsbrief
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Type conversie

Domeinen

  • Rapportages
  • Facturatie
  • Projectmanagement
  • Sales
  • HRM
  • Marketing

Alle producten

  • Nieuwste releases
  • Koppelingen
  • Alle producten en diensten

Advies

  • 1-1 sparsessie
  • Directiesessies
  • Demo inplannen
  • Downloads
  • Nieuwsbrief

Branches

  • Alle branches
  • Woningmakelaardij
  • B.O.G.
  • Hypotheken en verzekeringen
  • Automotive

Over Effytool

  • Over ons
  • Ons team
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Contact
Volg Effytool
Facebook Linkedin Youtube

Contact

  • 020-2807802
  • info@effytool.nl
  • Klaprozenweg 75D1
    unit 5a (3e etage)
    1033 NN Amsterdam Noord
  • Kvk nr: 68190425
  • Btw nr: 857338298B01
effytool-logo
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
© Effytool 2025
Effytool
Beheer je voorkeuren

We gebruiken technologieën zoals cookies om jouw ervaring op onze website te optimaliseren. Met jouw toestemming kunnen we gegevens zoals surfgedrag en unieke ID’s verwerken, zodat we je nog beter van dienst kunnen zijn. Wil je geen toestemming geven of je toestemming later intrekken? Dan kan het zijn dat sommige functies niet helemaal naar wens werken.

Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is essentieel voor het legitieme doel om een specifieke dienst te leveren waar jij als gebruiker expliciet om hebt gevraagd, of om uitsluitend de transmissie van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk mogelijk te maken.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang wordt uitsluitend gebruikt voor anonieme statistieken. Zonder juridische verplichtingen, vrijwillige medewerking van je internetprovider of aanvullende gegevens van derden, kan informatie die hiervoor wordt opgeslagen meestal niet worden gebruikt om je persoonlijk te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen te maken voor het tonen van gerichte advertenties, of om je op deze website of over meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}