
Waarom veel makelaars hun CRM niet invullen (en waarom dat geld kost)
Veel makelaars vullen hun CRM niet goed in. Zonde, want je mist overzicht, kansen én onderbouwing richting directie. Zo pak je het slim aan.
Effytool is geen start-up meer: we zijn blij met een grote groep klanten die dagelijks ervaren hoe ons platform hun bedrijfsvoering vereenvoudigt en verbetert. De afgelopen twee jaar heeft ons team een hoop (door)ontwikkeld, wat niet altijd zichtbaar is. Maar parallel hieraan liep een ander traject, waarvan het resultaat binnenkort zeer zichtbaar wordt: we hebben ons oor te luister gelegd bij Effytool-gebruikers. En met de input die we van hen hebben gekregen zijn we als bedrijf een nieuwe fase ingegaan.
Wat willen we onze gebruikers bieden? Natuurlijk, het is prettig als je tijd en budget overhoudt. Dat is een logisch gevolg van onze inspanningen, maar het is niet het doel. Ons doel? Je zou Effytool een tolk kunnen noemen. Wat we beogen met alle acties die we ondernemen, is eigenlijk de vertaling van jouw bedrijfsstrategie. We laten de doelstellingen die je bedrijf heeft geformuleerd zodanig doorsijpelen in de hele organisatie, dat elk proces bijdraagt aan het bereiken ervan. We draaien aan de knoppen, stellen bij, testen en testen dan nogmaals. Alles is erop gericht om de optimale logistiek te realiseren: de logistiek van de strategie.
We merken vaak dat bedrijven huiverig zijn om ‘een nieuw systeem’ te implementeren. Goed nieuws: Effytool is geen nieuw systeem dat andere programma’s overbodig maakt. Integendeel zelfs: we willen je juist beter gebruik laten maken van alle programma’s, systemen en andere hulpmiddelen waar je al over beschikt. In feite helpen we organisaties om slimmer te gebruiken wat ze hebben. We realiseren structuren om de kansen die binnen een bedrijf aanwezig zijn nog beter te benutten.
Praktijkvoorbeelden vind ik altijd meer verhelderend dan een verzameling termen. Laten we even in- en uitzoomen op diverse niveaus. Op macroniveau vertaalt Effytool je strategie naar logistiek. We richten bedrijfsprocessen opnieuw in, zodat de bedrijfsvoering op alle fronten soepeler verloopt. Op mesoniveau blijkt bijvoorbeeld de communicatie te verbeteren, er wordt efficiënter (samen)gewerkt en tijd, geld, energie en mankracht bespaard. Op microniveau kan dit erop neerkomen dat je voortaan anders factureert of aan leadmanagement gaat doen. Effytool schakelt tussen deze drie niveaus en helpt je bij het bereiken van je doelen door processen aan elkaar te hangen en systemen te koppelen.
Voor elke klant ontwikkelen we momenteel een roadmap voor de komende anderhalf jaar. Welke doelen stel je en welke instrumenten heb je nodig? Jij geeft aan wat en wanneer je wilt bereiken, Effytool vertelt je hoe je het voor elkaar kunt krijgen.
Gerard de Gier,
Algemeen directeur Effytool
Veel makelaars vullen hun CRM niet goed in. Zonde, want je mist overzicht, kansen én onderbouwing richting directie. Zo pak je het slim aan.
Hoe kun je je werkdag slimmer indelen, zonder harder te werken? In dit blog delen we 4 praktische, wetenschappelijk onderbouwde productiviteitstips die écht werken – van de juiste muziek op kantoor tot minder switchtasken, slimme automatisering en korte beweegmomenten. Dit zijn kleine aanpassingen met grote impact op focus, flexibiliteit en werkplezier.
Effytool bestaat 8 jaar. Dit zijn de 8 grootste lessen die we leerden als softwarebedrijf voor makelaars en vastgoed. Van misstappen tot slimme keuzes.
We gebruiken technologieën zoals cookies om jouw ervaring op onze website te optimaliseren. Met jouw toestemming kunnen we gegevens zoals surfgedrag en unieke ID’s verwerken, zodat we je nog beter van dienst kunnen zijn. Wil je geen toestemming geven of je toestemming later intrekken? Dan kan het zijn dat sommige functies niet helemaal naar wens werken.