Benut je tijd goed

hourglass-620397_1920

Niemand had kunnen bedenken hoe groot de impact van een epidemie zoals het coronavirus is. We bevinden ons in een onwerkelijke periode, waarin zowel zakelijk als privé je dagelijks leven in de greep is van beperkingen, onzekerheid en verminderde bedrijvigheid. Toch is er ook een zekerheid: er komt een eind aan deze situatie. In tegenstelling tot de bankencrisis, toen onduidelijk was wanneer het tipping point zou komen, zien we in China dat het leven er over een paar maanden heel anders uit kan zien dan nu.

Daarom zeg ik: benut deze uitzonderlijke omstandigheden! Maak gebruik van de tijd die je nu hebt om je organisatie klaar te stomen voor de toekomst. Van rust in je hoofd is wellicht minder sprake, maar op de werkvloer heerst relatieve rust. Die kun je benutten om eens kritisch om je heen te kijken. Loopt alles soepel of zijn er stiekem een hoop hick-ups die je al langer negeert? In deze krappe markt ben je het jezelf verplicht om ten eerste je bedrijfsprocessen te verbeteren, zodat je mee blijft tellen.

NVM-voorzitter Onno Hoes formuleerde het laatst heel treffend: in crisistijd floreert ondernemerschap. Wil jij er over een jaar nog steeds zijn? Dan moet je innoveren. Want met outdated materiaal en de conventionele aanpak ga je klanten niet meer over de streep trekken. Over kritisch zijn gesproken: hoe staat het er eigenlijk voor met je contacten?  Weet jij wat je netwerk waard is en haal je eruit wat erin zit? Bedenk dat er momenteel genoeg mogelijkheden zijn om de conversie te verhogen, bijvoorbeeld door je te richten op de woningzoekers die hun eigen huis al verkocht hebben, maar nog opnieuw moeten kopen.

Een actieve groep, die veel business kan betekenen. Bovendien zal de behoefte aan woningen altijd blijven bestaan, crisistijd of niet, vanwege ruimtegebrek, een wijziging in familieomstandigheden of carrièreswitch. Er is dus geen enkel excuus om stil te staan en af te wachten.

Nu, juist nu, is het moment om in actie te komen, zodat je straks kunt profiteren van de hernieuwde bedrijvigheid.

Gerard De Gier
Algemeen Directeur Effytool

Dit bericht delen:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter

Terug naar het overzicht

Hallo en welkom bij Effytool!

Mijn naam is Jan Werkman, leuk je te ontmoeten! 

Spelen de volgende vragen ook een rol in jouw organisatie?

  • Hoe beperken we het aantal onnodige handelingen?
  • Hoe maken we meer tijd vrij voor de klant? 
  • Hoe zorgen we voor een hogere conversie van lead naar klant?

Het antwoord op dit soort vraagstukken is Effytool. 

Meer weten? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang een gratis whitepaper over de huidige bedreigingen en kansen in de makelaardij.