Effytool geeft makelaars meer tijd voor klanten.​

bannereffytool

Het volgende Artikel komt origineel uit Vastgoed Oktober 2018

Tijd is geld

Kent u dat gezegde, tijd is geld? Dat gaat zeker op voor de makelaardij. Door de constante tijdsdruk waarmee veel makelaars te maken hebben, kunnen juist die handelingen die leiden tot een hogere klanttevredenheid en meer omzet vaak onvoldoende opgepakt worden. Gerard de Gier, directeur van EffyTOOL richtte daarom een bedrijf op, voor diegenen die daar verandering in willen brengen en hun bedrijfsvoering willen optimaliseren. Met oog op de toekomst.

De tijdsfactor speelt makelaars steeds meer parten. ‘We moeten zoveel’, is wat De Gier veel hoort. Met meer tijd kunnen we onze klanten en medewerkers meer positieve aandacht geven. Dat zorgt voor grotere betrokkenheid en meer omzet, volgens De Gier. Met EffyTOOL creëert hij een ijzersterk fundament onder dienstverlenende organisaties door zogenaamde ‘ruisactiviteiten’ te automatiseren, processen strakker te laten verlopen en onderlinge samenwerking te versoepelen via een intern bedrijfsplatform. Met een goede organisatiestructuur èn een praktisch dashboard als basis, is een bedrijf toekomstbestendig en wendbaar.

Next level bedrijfsvoering

De Gier noemt hun aanpak de ‘next level’ in bedrijfsvoering. “Opereren in een markt die continu in beweging is, kan alleen als je bedrijf goed georganiseerd is. Dan kun je flexibel met de golf mee bewegen.” Naast de markt verandert ook het werkveld van de makelaar, aldus De Gier.De traditionele makelaardij zal verdwijnen. “Er zijn nu al disrupters die de markt verstoren. Neem Uber Realestate of Google bijvoorbeeld, die de makelaarsmarkt betreden met een schat aan data. Daarom is het belangrijk dat makelaars niet lijdzaam toekijken hoe anderen hun toekomst bepalen, maar het heft in eigen hand nemen en investeren in een bedrijf dat staat als een huis.”

Tijdverspilling

De specifieke aanpak van EffyTOOL is organisch gegroeid en het resultaat van jarenlange praktische ervaring in deze branche. Tijdens zijn directeurschap bij Hoekstra & van Eck groep, ontwikkelde De Gier, samen met oud HvE-collega en mede-oprichter van EffyTOOL, Rombout van Eck, zijn veranderplan. “Tijd, of eerder gebrek aan tijd, bleek de bottleneck te zijn van ieder makelaarskantoor. Er wordt veel tijd verspild aan wat ik noem ruisactiviteiten. Dat gaat over het terugbetalen van een declaratie aan een medewerker, inwerken van nieuwe medewerkers, allerlei handelingen bij in verkoop name van een huis tot de eindeloze stroom mailtjes van collega’s naar elkaar. Die activiteiten kunnen beter, sneller door automatisering of zijn door verbeterde processen helemaal niet meer nodig. Daar wordt iedereen blij van: klanten én medewerkers.”

Basisdashboard

“Door ruis zowel psychologisch en fysiek uit het bedrijf te halen, ontstaat er een hele andere bedrijfsdynamiek, die veel productiever is”, aldus De Gier. Om processen goed in te richten moet eerst het fundament op orde zijn. Daar helpt EffyTOOL. Dit fundament, het basisdashboard, is eenvoudig aan te vullen met extra (maatwerk) modules, helemaal afgestemd op de wensen van de organisatie en de mensen. Inclusief een eigen look & feel en autorisatie-structuur op verschillende niveaus, want de directie heeft nu eenmaal andere data nodig dan medewerkers.

Efficiënt

Dat EffyTOOL daadwerkelijk de toekomst voor de makelaar en medewerkers, maar ook voor de klant verandert, laat De Gier zien aan de hand van de andere beleving van de klantreis. “De in verkoop name van een huis bijvoorbeeld had voorheen 50 handelingen nodig. Wij hebben dat teruggebracht tot maar 5 volledig automatische en foutloos uitgevoerde handelingen! Bovendien wordt er sneller geschakeld: zodra de klant de automatisch gegenereerde opdracht tot dienstverlening, digitaal ondertekent, koppelt het systeem dat automatisch terug. Ook naar het CRM systeem, waardoor vervolgacties in werking worden gezet. Dat is zo efficiënt en zorgt voor een grote klanttevredenheid. Hierdoor houden makelaars en medewerkers tijd over voor zaken die écht het verschil maken zoals cross-selling en meer tijd en aandacht voor klanten. “Dat levert geld op en bestendigt de bedrijfstoekomst,” voorspelt De Gier.

Tijd voor corebusiness

Steven Lagerweij, algemeen directeur van Hoekstra & van Eck, is in het bedrijf opgegroeid met deze werkmethode en onderkent de grote voordelen. “Op ons dashboard communiceren onze 235 collega’s verspreid over 30 locaties heel efficiënt met elkaar. We zijn hierdoor meer een eenheid. ” Het valt hem pas op hoe soepel alles loopt bij HvE, als hij bij andere makelaars komt. “Wij zijn echt bezig met onze corebusiness. Randzaken zoals facturatie, vakantieplanning, declaraties, klantprocessen maar ook verjaardagen, gaan bij ons vanzelf. Alle administratieve rompslomp draait geruisloos onder onze organisatie.” Zoals bij het digitaal ondertekenen van een verkoopopdracht. Steven: “Door die CRM-koppeling wordt bijvoorbeeld automatisch een afspraak met de fotograaf gemaakt. Onze makelaars gebruiken hun tijd om bijvoorbeeld nieuw aanbod te vinden of bij een klant langs te gaan.” Wanneer je meer tijd krijgt voor waardevolle handelingen en klanten tevreden zijn, krijg je waardering voor EffyTOOL, aldus Lagerweij. “Wij staan nooit stil. We veranderen, verbeteren en gaan vooruit. Door EffyTOOL zijn we heel flexibel.”

Wat levert EffyTOOL op?

Werken met EffyTool zorgt voor inzicht, duidelijkheid, structuur, betrokkenheid, tijdwinst én werkplezier. EffyTool is waardevol voor elke (dienstverlenende) organisatie waar mensen (samen)werken, die door middel van snelheid en efficiëntie grotere klanttevredenheid, flexibiliteit en meer omzet willen genereren. Het systeem is te koppelen aan alle CRM-systemen en andere modules.

Dit bericht delen:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter

Terug naar het overzicht

Hallo en welkom bij Effytool!

Mijn naam is Jan Werkman, leuk je te ontmoeten! 

Spelen de volgende vragen ook een rol in jouw organisatie?

  • Hoe beperken we het aantal onnodige handelingen?
  • Hoe maken we meer tijd vrij voor de klant? 
  • Hoe zorgen we voor een hogere conversie van lead naar klant?

Het antwoord op dit soort vraagstukken is Effytool. 

Meer weten? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang een gratis whitepaper over de huidige bedreigingen en kansen in de makelaardij.